Rojen 1951 v Tržiču  po osnovni šoli, kjer se  je že nekaj let spoznaval  s fotografijo in tehniko prestopil   v fotografski klub Tržič.

Dokončal je  srednjo šolo tehnične smeri.Še danes  poklicno aktiven obenem pa se ukvarja tudi s fotografijo na področju amaterske in profesionalne dejavnosti.

Z rastavljanjem na medklubskih razstavah foto zveze Jugoslavije požel vidne uspehe predvsem v športni fotografiji v kateri je pridobil tudi osnovo za nadalnjo raziskovanje fotografskih zapisov dinamike , katera  ga podreja zadnjih deset let  v prikazovanju različnih tem.V času analogne fotografije  je predstavil  5 samostojnih razstav.

V zadnjih letih se ukvarja predvsem s prikazovanjem konjskih tem

Predstavnost avtorja skozi samostojne razstave in objave v tiskanih publikacijah.

S prezentacijo Lipicancev.

S fotografijo konj Lipicanca  se avtor   predstavlja ob samostojnih razstavah

Samostojne razstave:

  • Lipica 2007 v Velbanci  35 fot.
  • Lipica 2008 ob obisku Elizabete II , Hotel Maestozo  50 fot.
  • Tržič  2009 galerija Atrij 25 fot.
  • Tržič  2009 galerija Kurnikova hiša 20 fot.
  • Bled  2009 galerija festivalne dvorane  50 fot.
  • Ljubljana 2010 galerija Prežihov Voranc    25 fot.
  • Vzrejna hiša Lipicancev Barbana  2008, 2009 ,2011.
  • Brdo 2010 galerija hotela Brdo 25 fot.
  • Maribor 2014 fotogalerija SOLP  25 fot.
  • Feldkirchen  2014 Shloss Albeck        25 fot.
  • Lipica 2015  hotel Maestozo  stalna razstava 15 fot.
  • Tržič 2015 galerija Atrij            25 fot.
  • Lipica, hotel Maestozo 2014,2015,2016
  • Bled hotel Astorija     25 fot. 2016
  • Ljubljana  galerija Nevrološke klinike UKCL 2018
  • Ob uspešnem razstavljanju na nekaterih tujih internetnih galerijah pa je bil povabljen k predstavitvi fotografij Lipicancev in avtorja  v Ukrajinski fotografski reviji  Photografer z 15 fotografijami  2009.
  • Reportaža 12 fotografij in predstavitev avtorja   avtorja v  Kitajski prestižni konjski reviji Horsmann sheep 2010.
  • Objava 10 fotografij in predstavitev avtorja v Honk Kongški reviji Photographer 2012.
  • Objava fotografije v švedski publikaciji    1.x   No words   2012
  • Objava naslovnice v  angleški fotografski reviji Digital fotographer  2013.
  • Objava  članka ob fotografiji v švedski foto publikaciji  Photographic Visions 2013 .
  • Objava  fotografije v švedski publikaciji 1.x  passion 2013
  • Objava  fotografije v švedski publikaciji 1.x  Year book Mono 2014,2016,2017
  • Objav  fotografije v angleški reviji  Digital Fotography 2015
  • Objava  izbranih 300  fotografij v galeriji 1.x    http://1x.com/member/elfot

 

Možnost , ki sem jo pridobil z akreditacijo fotografiranja v kobilarni Lipica v letu 2007 in naslednja  leta tudi vzrejni hiši   lipicancev Barbana  sem izkoristil  za avtorsko   predstavitev konja Lipicanca . V razvoju same predstavitve me   navdihujejo vedno novi izivi in rešitve fotografskega ustvarjanja.

Glavne meni priljubljene teme fotografiranja  so mi fotografski  prikaz dinamike, hitrosti, gibanja. Veliko tega sem našel ob fotografiranju raznovrstnega  športa in akcije. Prikaz gibanja pa mi je tudi pri konjih glavni izziv. Efekte ki jih nekako potenciram s konji so zame unikatni in jih dosedaj nisem eksperimentiral. V času analogne fotografije  sem veliko uporabljal lens zoom efekt.

Konj mi je bil kot prispodoba lepote, elegance in moči posebno pri Lipicancih  že od nekdaj fotografska želja.

Mogoče mi je simpatija do konj ostala še iz otroških let ko smo konja imeli tudi doma.

 

Največkrat fotografiram konje na paši. Travnati teren ograjen z električnim pastirjem ali ogrado. Lokacija pa se menja glede na stanje pašnika.

Za določene efekte potrebujem temno ozadje gozda in določen položaj sončne svetlobe za sledenje galopirajočih konj ne uporabljam drugega kot svoj tek. Ob tem potrebujem pomoč za  priganjanje konjev. Pri tem imam pomoč z lastnikom črede.

Običajno posnamem 200 do 300 posnetkov. Prikaz neke dinamike sem v začetku upodabljal z direktnim zoomiranjem. V nadaljevanju sem gibanje konj Skoraj filmsko snemal z dolgimi časi; problem ostrih partij. Naslednji korak  je bila uporaba multiple ekspozicije do treh posnetkov kadra z sledenjem

S to metodo sem pridobil večje število kontur gibanja ki so med seboj različne. Potrebni časi 1/10sek in daljši so za še  sprejemljivo ostrino fotografije kar redki, zato  na zadnjih snemanjih uporabljam sistem snemanja z dvema kompletoma kamer in različnimi nastavitvami:

  • kamera 1 – rafalno zelo kratek čas  zaslonka prilagojena časovna avtomatika.
  • kamera 2 – Multipla ekspozicija dveh ali treh posnetkov čas 1/10 sek neutralni filter ND 8x, časovna avtomatika.

Na obeh kamerah pritrjen objektiv usmerjen v isto točko in isto gorišnico. Za dodatne efekte ozadja uporabljam tresenje kamere z ekscentričnim tresilcem montiranim na konzolo pritrjenih foto kamer. Tresenje  kontroliram glede na dolžino objektiva s hitrostjo vrtenje Ekscentra. Uporabljam le naravno svetlobo; Najbolje se obnese  zelo nizko  jutranje ali večerno  sonce. Zaradi multiple eksp. je priporočljivo temno ozadje. Objektivi ki so mi najbolj primerni  24-120mm  70- 200mm  na NIKON D3s  in D3X kameri.

Za obojestransko proženje uporabljam 10 pinski povezovalni kabel. Za obdelavo uporabljam PS in plugin Mistykal TNT za izboljšanje kontrastov, ostrine in barv. Nikoli ne uporabljam blur filtrov v PSu.

PS uporabljam za potrebe spajanja neostre multiplo posnete akcije druge kamere  z delnimi ostrimi sekvencami prve kamere. Želja fotografirati te bele konje ostaja še naprej. Sanje pa so leteti nad štiristo kopitno čredo Lipicancev v galopu in v rokah  imeti fotografsko kamero.